X

اخبار و مقالات

SuperUser Account
/ دسته ها: اخبار, مقالات

تاثیر هوش مصنوعی بر حسابداری

هوش مصنوعی چیست ؟

هوش مصنوعی چیست؟
هوش مصنوعی یا همان AI (Artificial Intelligence) ماشین‌هایی هستند، که مانند انسان شبیه‌سازی شده‌اند، و در فعالیت‌‌هایی همچون یادگیری، استدلال، شناخت و حل مسئله و … از آن‌ها استفاده می‌شود.در واقع انجام دادن این امور توسط ماشین‌ها به جای انسان، همان جایگزینی هوش‌مصنوعی به جای هوش انسانی می باشد.

در حسابداری ربات یا نرم‌افزاری که بر اساس هوش مصنوعی طراحی شده، داده‌های موردنیاز برای تصمیم‌گیری را از منابع مختلف تأمین می‌کند. برای مثال بخشی از این داده‌ها از سمت انسان‌ها تأمین می‌شود و بخشی دیگر از طریق منابع دیگر  (اینترنت)توسط خود ربات یا نرم‌افزار تأمین می‌شود.می‌توان گفت که مهم‌ترین تفاوت هوش مصنوعی نسبت به سیستم‌های قبلی، توانایی هوش مصنوعی در یادگیری است.

نقش هوش مصنوعی در خدمات مالی
از فواید هوش مصنوعی در حسابداری می توان به مدیریت مالی جامع و بهینه سازی شده اشاره کرد.
نرم افزارهای که توسط هوش مصنوعی اجرا می شوند می توانند ثبت داده ها .دسته بندی آماری. پردازش حساب ها. انجام عملیات ریاضی.ارائه اعداد و ارقام و در آخر مدیریت این امور را به بهترین نحو ممکن انجام دهند.همین موضوع خود زمینه ساز رشد تصاعدی دستاوردها و بازه مالی یک شرکت می شود.

فواید هوش مصنوعی در حسابداری:
*دقت بالا در انجام امورو کاهش احتمال خطا
*سرعت بالا در پردازش داده ها برای تحلیل و پیش بینی آینده مالی سازمان ها
*ایجاد شفافیت مالی از طریق کشف راه های تقلب
*کاهش هزینه ها و افزایش بهره وری به دلیل سرعت  بالا در انجام امور

قابلیت پاسخگویی به سوالات!!
از ویژگی های مهم و کارآمد هوش مصنوعی در حسابداری این است که شما میتوانید از طریق چت بات سوال های مربوط به امور مالی و حسابداری سازمان را بپرسید. چت بات‌ها اغلب به عنوان یکی از پیشرفته‌ترین و کارآمدترین ابزارهای هوشمند، جهت تعامل بین انسان و ماشین محسوب می‌شوند. هوش مصنوعی با بررسی سریع داده ها جواب سوال های شما را خواهد داد!
 

با وجود هوش مصنوعی، وظایف حسابداران چیست؟
بعد از انجام همه محاسبات و کارهای مربوط به حسابرسی اولیه ،برای تجزیه و تحلیل روند و نتیجه گیری معنی دار به کسی نیاز است. حسابداران باید بیشتر روی کارهای استراتژیک مانند برنامه‌ریزی بودجه مالی ، بهینه‌سازی سرمایه ، بهبود فرآیند و موارد دیگر تمرکز کنند.

حسابدارها چه مهارتهای در رابطه با هوش مصنوعی باید داشته باشند؟
اولین کاری که باید انجام دهید این است که با مطالعه درباره هوش مصنوعی، دقیقاً بدانید که این تکنولوژی چه تأثیری در شغل شما خواهد داشت. نرم‌افزارهایی که با استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی ساخته شده‌اند می‌توانند اسناد قانونی، مقاله‌ها و سایت‌ها را بررسی می کنند و مهم‌ترین و مرتبط‌ترین مطالب را به مدیر یا حسابدار نمایش دهند.
با توجه به نوپا بودن تکنولوژی هوش مصنوعی، توصیه ما به شما این است که هر از چند گاهی در مورد آخرین دستاوردهای این حوزه جستجو کنید تا بدانید شما به‌عنوان حسابدار یا یک متخصص مالی چه مهارت‌هایی را باید برای موفقیت در آینده بازار حسابداری به دست بیاورید.

مطلب قبلی مفهوم سود با کیفیت
مطلب بعدی فرانچایز یا فرانشیز
Print
1004 رتبه بندی این مطلب:
1/0

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

نام شما
ایمیل شما
عنوان
پیام خود را وارد کنید ...
x

بر اساس اندازه کسب و کار خود انتخاب کنید

 

ERP
بهینه سازان

ویژه کسب و کارهای بزرگ

بهین سیستم
 

ویژه کسب کارهای متوسط

 

همیان سیستم
 

ویژه کسب کارهای کوچک

    
دی ان ان