X

اخبار و مقالات

SuperUser Account
/ دسته ها: اخبار, مقالات

مفهوم سود با کیفیت

کیفیت سود

کیفیت سود برای اولین بار توسط تحلیل گران مالی و کارگزاران بورس مطرح شد، تحلیل گران فهمیدند که تجزیه و تحلیل صورت های مالی شرکت ها به دلیل نقاط ضعف متعدد در اندازه-گیری اطالعات حسابداری کار مشکلی می باشد.زیرا نظریه ارزش شرکت نه تنها به کمیت سود، بلکه باید به کیفیت آن نیز توجه شود. منظور از کیفیت سود، زمینه بالقوه ی رشد و میزان احتمال تحقق سودهای آتی است.

جامعی از کیفیت سود وجود ندارد، تعریف عام مورد قبول بیشتر تحلیل گران مالی این است که آنان کیفیت سود را به عادی مستمر، تکرارپذیر و ایجاد کننده جریان های نقدی حاصل از عملیات می دانند. آنان معتقدند کیفیت سود رقمی تعریف سود خالص گزارش شده و جریان های نقدی حاصل از عملیات منهای اقالم غیرتکراری است. تاکنون، متخصصان مالی عنوان سود اند به یک محاسبه مستقل از سود دست یابند که کیفیت مورد نظر آنان را تامین کند. در این حالت، متخصصان مالی می توانند با انجام تعدیالت مناسب ، به دامنه ای دست یابند که به شکل صحیح تر نشانگر کیفیت سود خالص گزارش شده باشد. مفهوم کیفیت سود، یک موضوع تعریف شده ثابت نیست که بتوان به آن دست یافت، بلکه مفهومی نسبی است که به بنابراین،ارتباط آن با دیدگاه ها و نگرش های فکری بستگی دارد.

نهایتا"اینگونه استدالال می شود که مدیریت درآمدها سخت تر از مدیریت هزینه هاست ،زیرا درآمدشناسایی شده ،توسط حسابرسان بررسی میشود ،ولی پیگیری هزینه ثبت نشده برای حسابرسان مشکل خواهد بود.بنابراین شرکت هایی که از طریق را افزایش می دهند نسبت به شرکتهایی که با استفاده از کاهش هزینه سود خود را افزایش می دهند،کیفیت سود بالاتری خواهند داشت. 
 

مطلب قبلی طرح حمایتی شرکتهای دانش بنیان و استارت آپ
مطلب بعدی تاثیر هوش مصنوعی بر حسابداری
Print
1077 رتبه بندی این مطلب:
5/0

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

نام شما
ایمیل شما
عنوان
پیام خود را وارد کنید ...
x

بر اساس اندازه کسب و کار خود انتخاب کنید

 

ERP
بهینه سازان

ویژه کسب و کارهای بزرگ

بهین سیستم
 

ویژه کسب کارهای متوسط

 

همیان سیستم
 

ویژه کسب کارهای کوچک

    
دی ان ان